Jeg har netop startet min lille virksomhed. Jeg tilbyder kontorservice til mindre virksomheder, håndværksmestre og så videre. Jeg er så heldig, at jeg kan tage tingene lidt i omvendt rækkefølge, da jeg starter med 2 store kunder, der dækker cirka 70 procent af min tid. Jeg skal dog have lavet noget markedsføring, så jeg kan få dækket resten af min tid. Det er også sårbart, når 2 kunder dækker så meget af min tid, så jeg er nødt til at have linet nogle flere op, hvis én af dem skulle falde fra.
Logo og visitkort
Jeg har lavet et logo, visitkort og en hjemmeside, men jeg skal have lavet en folder, så jeg har noget at give folk, jeg møder. I den forbindelse har jeg været ved at researche, hvad der skal til for at lave en god firmafolder, og her er hvad jeg fandt:
Hvad er formålet
Først skal du finde dit folder formål. Vil du præsentere din virksomhed – eller er der tale om et produkt, du vil præsentere.
Saml dit materiale og tekst til folderen. Det kan være pressemeddelelser, udtalelser, beregninger og så videre.
Budget til reklame?
Sæt dit budget til opgaven. Find ud af format på folderen, og hvordan den skal produceres. Skal det være i digitaltryk eller offset tryk.
Finde et trykkeri
Nu skal du finde et trykkeri. Find gerne 3 forskellige og få en pris fra dem alle, så du har noget at sammenligne med. Find gerne lokale trykkerier, så bor du i København så søger du på Google på Trykkeri København eller måske Tryk København. Når du har fået dine 3 bud, vælger du din trykleverandør.
Så skal du have sat folderen op og designet. Måske har trykkeriet nogen, der er gode til det også. Ellers må du finde en grafisk leverandør. Hvis ikke trykkeriet designer og sætter din folder op, så husk at få printspecifikationer fra dem.
Jeg må i gang med min proces. Glæder mig til at se det færdige resultat!